Rättshjälp - Rättsskydd

Hook left
Hook right

Ersättning vid processer

rattshjalp tjanster advokaterna i vast

rättsskydd

Om du hamnar i rättslig tvist med en annan person kan rättsskydd i hemförsäkringen hjälpa dig med kostnaderna för en jurist. Detta innebär att ditt försäkringsbolag betalar en del av advokatkostnaderna. Ersättningen i rättsskyddet gäller kostnaderna för att anlita ett juridiskt ombud d v s en advokat eller biträdande jurist.

ATT TÄNKA PÅ

Se till att du alltid omfattas av en hemförsäkring.

Var noga med dina betalningar till försäkringsbolaget för att undvika perioder där du är oförsäkrad.

rattshjalp rattsskydd tjanster advokaterna i vast

rättshjälp

Om du inte har hemförsäkring med rättsskydd eller om din tvist inte omfattas av din försäkring, kan vi hjälpa dig att ansöka om ersättning hos Rättshjälpsmyndigheten, rättshjälp. Då utgår ersättning för kostnaderna för din advokat från staten istället för från försäkringsbolaget.

Tänk på att ansöka om rättshjälp i god tid och att ange korrekta uppgifter annars riskerar du att bli återbetalningsskyldig.

Kontakta oss

Advokaterna i väst bjuder på en kostnadsfri rådgivning* över telefon i din första kontakt med oss.

* inom våra rättsområden.

advokaterna i vast logo svart

Kontakta oss

Advokaterna i väst erbjuder kostnadsfri rådgivning* över telefon i din första kontakt med oss!

* inom våra rättsområden.

advokaterna i vast logo svart

Länkar rättsskydd & rättshjälp